Cmsimple med quick.cart problemer

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Cmsimple med quick.cart problemer

Postby Peter Nicolaj on Sun Feb 07, 2010 2:05 pm

Hej,

Jeg er ved at opsætte en cmsimple side med quick.cart shop. Jeg har bedt min kunde om at købe webhotel hos domaindirect, hvor den skal lægges op. Jeg er dog stødt på et vanvittig irriterende problem. Mail som skal sendes til admin ved ny ordre kommer ikke frem. Det samme gør sig gældende, hvis man skriver via cmsimple kontaktformularen, denne kommer heller ikke frem.

Jeg har også indsat en fckeditor, men denne kan ikke få adgang(hente/uploade) til billed/flash og media mapperne, uanset om jeg opretter dem manuelt eller prøver at få den til at gøre det automatisk. Jeg har tjekket at chmod står korrekt.

Jeg har prøvet at sætte det hele over på et one.com hotel, her fungerer alle de nævnte ting uproblematisk, men til gengæld vil deres server ikke vise siderne, hvor man oprette nye produkter og attributter til shoppen. Hvad kan være galt?

Er der nogen der har erfaring med den kombinerede udgave af cmsimple/quick.cart, og ved at et alternativ webhotel til de nævnte som vil kunne håndtere mine problemstillinger?

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Peter Nicolaj Hansen
Peter Nicolaj

Re: Cmsimple med quick.cart problemer

Postby ZiPs on Sun Feb 07, 2010 7:22 pm

Hej Peter

Jeg bruger selv domaindirect og har ikke nogen problemer med at sende mails, blot jeg bruger en mail adresse fra mit domæne.

Med hensyn til din filemanager i fckeditor, så er det vigtigt at du ikke har andre filer end dem som er lovlige a have i mappen images, for ellers fejler filemanageren.

/ZiPs
ZiPs

Postby Peter Nicolaj on Mon Feb 08, 2010 5:40 pm

Hej og tak for dit svar. Skrev også til domaindirect og det giver mening : )

Nu er det hele så oppe at køre som det skal. Jeg besluttede mig til sidst at bruge den alm. gratisversion af
quick.cart. Er der mon nogen der har forslag til hvordan jeg få den til at kører med paypal. Gerne så køber først ser/kan printe sin
ordre, når betalingen er gået igennem. Kunne jo desværre se man ikke kan få quick.cart til at sende faktura til købers
mail-adresse.

Jeg har oprettet en paypal konto, men skal jo gerne have paypal til at åbne og selv registrere beløbet og evt. hvad der er købt. Sidstnævnte
har jeg dog ikke nogen idé om er realistisk?
Peter Nicolaj

Postby maeg on Mon Feb 08, 2010 8:09 pm

Hej Peter

Jeg tror ikke at du kan tilføje Paypal til den gratis version Quick cart. Men jeg ved med sikkerhed at både OsCommerce og CMSimple/wellrad begge understøtter Paypal.
OsCommerse er værd at afprøve, det er en af de mest brugte webshops, og den afsender ordremail til både køber og sælger og den er gratis, men den kræver en MySql database
/
Maeg
maeg

Return to Dansk