Thumbnails mindre

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Thumbnails mindre

Post by Erdo » Mon Dec 26, 2011 4:25 pm

Når og hvis man vil have mange foto på en side i form af thumbnails - hvordan og hvor gøres størrelserne mindre end f.eks i det fine Kissgallery jeg har fået installeret, skal man evt. ind i indstillinger og rette i nogle tal og da hvilke, for at få vist foto mindre, men stadig beholde samme store størrelse når der klikkes på foto.

Det er en utrolig support man kan få i forum, jeg er i den grad imponeret, jeg var aldrig nået så langt uden den store supportservice jeg har modtaget de seneste par måneder, jeg ville ønske der fandtes en dansk manual som man kunne slå op i engang imellem.

Mvh

Erdo

maeg
Posts: 525
Joined: Fri Feb 20, 2009 2:27 pm
Location: Agerbæk, Denmark
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by maeg » Mon Dec 26, 2011 9:06 pm

Hej

Hvis du går ind i kissgallery klik på "konfigurere".
Scrool ned i bunden til "thumb". Her kan du angive hvilken str. Dine små billeder skal være.

Du kan også bestemme antal billeder pr. Række.

Du skal være opmærksom på at de billeder der allerede er i kissgallery ikke bliver ændret før de er genindlæst i pluginet.

Håber du forstår h ad jeg mener, ellers skriv igen.

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by Erdo » Wed Dec 28, 2011 3:21 pm

Hi maeg

Tak for info omkring thumbnails, det virkede 100%.

Måske kan du evt. besvare dette spørgsmål også:

Jeg har vha. et specielt ruteprogram lavet nogle rutefiler, jeg gerne ville have på min side for at andre kan downloade ruterne.
En facilitet jeg havde med min opr. CMSimple, men som jeg ikke umiddelbart kan se jeg har i XH_1.4.2, det er ihverttilfælde ikke lykkedes mig at finde muligheden.

Rutefilerne er via min FTP uploadet til ´images´ - men så ender alle spor.

Mvh

Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by cmb » Wed Dec 28, 2011 3:32 pm

Hej Erdo,
Erdo wrote:En facilitet jeg havde med min opr. CMSimple, men som jeg ikke umiddelbart kan se jeg har i XH_1.4.2, det er ihverttilfælde ikke lykkedes mig at finde muligheden.
Ønsker du at vise ruten filer som billeder eller som hyperlinks? I sidstnævnte tilfælde, skal du uploade dem til download /; hvordan man kan gå videre, se http://www.cmsimpleforum.com/viewtopic.php?f=15&t=3628

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Vedhæftning af filer

Post by Erdo » Wed Dec 28, 2011 5:35 pm

Hi Christoph

Tak for din info - men det virker ikke som jeg var vandt til i min ´gamle CMS´.

Jeg laver rutefilter bl.a. til TomTom og Garmin navigatorer.

TomTom har endebetegnelsen .itn - denne fil uploader jeg via min FTP til CMS - ´downloads´.

Når jeg benytter din anvisning, så bliver download instruktion indsat på min side - i dette tilfælde - GPS Ruteprogramwww.topfyn.dk.

Når der tastes på downloadinstruktionen - så får man kun vist alle koordinaterne - og det er ikke den rigtige løsning, løsning burde være at filen åbner ruteplanlægningsprogrammet - tyre - så man kan se ruten med landkortet som baggrund - sådan virkede det i min oprindelige CMS. Ruteprogrammet hedder www.tyre.tk

Er der en bedre løsning end tilfældet indtil nu?

Mvh
Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by cmb » Thu Dec 29, 2011 4:44 pm

Hej Erdo,

De links indsat ved den tidligere version, hvor af typen http://www.topfyn.dk/?download=Norge%202010.itn. Som standard er den nye version indsætter links af typen http://www.topfyn.dk/downloads/Norge%202010.itn. Men til dit formål (*.itn) du har brug for den anden type: I dialogboksen, hvor du kan vælge den fil, er der en Udvælgelses vinduet i venstre side på toppen af ​​dialogen. Der skal du vælge 2. post ("Download-link"), før du vælger filen.

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by Erdo » Thu Dec 29, 2011 6:51 pm

Hi Christoph

Tak for info - men jeg kan desværre ikke finde det linksymbol du anfører ´(download-link), men måske findes det ikke i min version eller også er jeg et gammelt fjols???

Jeg kan derfor ikke komme videre med mine tidligere aktiviteter med at kunne tilbyde ruter til andre.

Når jeg opretter et link - *.itn - skal der reelt ske det at når man klikker på linket, så startes tyre.exe op og ruten vises på et landkort.

Mvh

Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by cmb » Thu Dec 29, 2011 7:04 pm

Hej Erdo,

[ external image ]

Christoph

PS: Der er en endnu enklere løsning. Bare sætte en .htaccess-fil til din download mappe med følgende indhold.:

Code: Select all

AddType application/octet-stream .itn
Nu http://www.topfyn.dk/downloads/Norge%202010.itn skulle virke som forventet. Så du kan glemme alt om at skifte til den anden type download link. :)
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Erdo
Posts: 41
Joined: Sat Oct 29, 2011 7:56 pm
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by Erdo » Fri Dec 30, 2011 9:37 am

Hi Christoph

./?download=Norge%202010.itn

Det virker 100% - men det havde jeg dog aldrig fundet ud af ved egen hjælp.

I den tidl. CMS jeg anvendte skrev jeg blot således: Norge 2010 og så markerede jeg blot Norge 2010 og tastede på linksymbolet og så var det ok. Man kunne da ikke se filtypen og der stod heller ikke som nu: ./?download=Norge%202010.itn - men blot Norge 2010 - jeg ved ikke om andre finder det forvirrende at de ikke kan se at der er tale om Norge 2010 - men jeg kan selvfølgelig skrive Norge 2010 og så indsætte link lige efter, det var en mulighed.

Men det virker nu som anført i første linie på denne mail.

Mvh

Erdo

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Thumbnails mindre

Post by cmb » Fri Dec 30, 2011 12:36 pm

Hi Erdo,

det er ganske muligt at gøre det samme til den tidligere version. Bare skriv: "Norge 2010 - dit eventyr på MC". Derefter markere denne tekst, klik på knappen for at indsætte et link, og vælg den fil (du kan ignorere markere kassen, det er ikke nødvendigt længere). Så det ser sådan ud:

Norge 2010 - dit eventyr på MC

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Post Reply