Skriftfarve i menu

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
ekkebeb
Posts: 3
Joined: Tue Feb 07, 2012 5:14 am

Skriftfarve i menu

Post by ekkebeb » Tue Feb 07, 2012 5:25 am

Jeg er ikke nogen erfaren bruger af CMSimple.
Dette giver sig bla. udtryk i at jeg har brugt en del timer på at få ændret menu-farverne på http://www.lbrart.dk
Den ønskede farve (RGB #660000) optræder kun ved menupunkter hvor det aktive indhold vises i højre ramme.
Jeg kunne også godt tænke mig at den blå ramme (tynd streg) fik samme farve og at sidens navn ikke optræder i højre ramme.

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: Skriftfarve i menu

Post by ZiPs » Tue Feb 07, 2012 6:07 am

Hej ekkebeb

Din menu kan ændres her hvor den er sat til #660000 på de link som ikke er klik bare link, du kan splitte den næste linje op i de farver du ønsker din menu skal have, hvis du vil have hele din menu med #660000 sætte du den bare på her.

Code: Select all

.menulevel1, .menulevel2, .menulevel3, .locator, .navigator, .sitemaplevel1, .sitemaplevel2, .sitemaplevel3, .submenu {
	font-weight: bold;
	font-size: 9pt;
	color: #660000;
}
.menulevel1 a:link, .menulevel1 a:visited, .menulevel1 a:active, .menulevel1 a:hover, .menulevel2 a:link, .menulevel2 a:visited, .menulevel2 a:active, .menulevel2 a:hover, .menulevel3 a:link, .menulevel3 a:visited, .menulevel3 a:active, .menulevel3 a:hover, .locator a:link, .locator a:visited, .locator a:active, .locator a:hover, .navigator a:link, .navigator a:visited, .navigator a:active, .navigator a:hover, .sitemaplevel1 a:link, .sitemaplevel2 a:link, .sitemaplevel3 a:link, .sitemaplevel1 a:visited, .sitemaplevel2 a:visited, .sitemaplevel3 a:visited, .sitemaplevel1 a:active, .sitemaplevel2 a:active, .sitemaplevel3 a:active, .sitemaplevel1 a:hover, .sitemaplevel2 a:hover, .sitemaplevel3 a:hover, .submenu a:link, .submenu a:visited, .submenu a:active, .submenu a:hover {
	text-decoration: none;
}
Dog vil de små billeder ikke skifte farve, dem skal selv ændre med nye billeder, de ligger i template mappen under menu

Den tynde steg ramme kan ændres her hvor farven er #069 ret den til #660000

Code: Select all

.cmsline {
	border: 2px #069 solid;
	background: #FFF;
}
Sidens navn kan fjernes ved at rette dette i din css

Code: Select all

H1, H2, H3 {
	font-size: 16pt;
	font-weight: normal;
	margin-bottom: 6px;
                color: #660000;
}
Til dette

Code: Select all

H1,H2,H3{display: none}
/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

ekkebeb
Posts: 3
Joined: Tue Feb 07, 2012 5:14 am

Re: Skriftfarve i menu

Post by ekkebeb » Tue Feb 07, 2012 8:21 am

Jeg har rettet det foreslåede, dog er skriften stadig blå?

.menulevel1, .menulevel2, .menulevel3, .locator, .navigator, .sitemaplevel1, .sitemaplevel2, .sitemaplevel3, .submenu {
font-weight: bold;
font-size: 9pt;
color: #660000;

Farvekoden er anført i forvejen?

ekkebeb
Posts: 3
Joined: Tue Feb 07, 2012 5:14 am

Re: Skriftfarve i menu

Post by ekkebeb » Tue Feb 07, 2012 8:28 am

Hov, nu virker det efter jeg har klikket lidt rundt ...?

Tusind tak for hjælpen! :D

Post Reply