fotogalerie plugin og layout

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
grumme53
Posts: 6
Joined: Tue Feb 21, 2012 8:23 pm

fotogalerie plugin og layout

Post by grumme53 » Tue Feb 21, 2012 8:44 pm

Hej
Har fiflet ganske lidt med html og mit kendskab til css er dertil ret meget mere begrænset. Også haft fingrene nede i Cmsimple og nu i Cmsimple_HX - rigtig gode løsninger til små og mellemstore sider.

Nu har jeg dog et problem. Det er thumps-ne i fotogalerie som de præsenteres, nemlig med et gabende mellemrum mellem hinanden. Det synes jeg ser tosset ud og derfor har jeg rodet rundt i det hele for at finde et sted hvor jeg kunne få lidt samling på dem - altså mindre afstand, men det vil ikke lykkes. Jeg har kigget efter cellpadding og margin i stort alle filer, men der er kun et par pxels her og der jeg kan ændre. Fik så at vide af en bekendt, der i øvrigt har lige så lidt viden om html som jeg, at det har noget med DIV koder at gøre.

Hvad gør jeg?

:)

Hilsen Ole aka Grumme 53

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: fotogalerie plugin og layout

Post by ZiPs » Tue Feb 21, 2012 10:55 pm

Hej Ole

Hvilken foto galleri bruger du?

Afstand kan ændres i css til galleriet, når du har skrevet hvilket du bruger, skal jeg nok skrive hvor og hvad du skal rette.

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

grumme53
Posts: 6
Joined: Tue Feb 21, 2012 8:23 pm

Re: fotogalerie plugin og layout

Post by grumme53 » Tue Feb 21, 2012 11:37 pm

Det er det der hedder Fotogalerie. Version kender jeg ikke lige her og nu fordi jeg har dummet mig som du ser her:

Jeg bruger et template til hele cms'et som hedder orangeline. Der var jeg så inde i Language setting for at ændre diverse tekster til dansk. Tænkte så at hvis jeg fjernede teksten til Login, så ville der stadig være et link - det har jeg set i en del forskellige andre templates. Men nej, sådan var det ikke, og nu kan jeg ikke logge ind...... kan jeg vha. mit ftp gøre noget, for kan jeg ikke logge ind vha en browser har jeg dog stadig adgang via ftp.

Og så en ting mere om det her forum, nemlig om der er et sted jeg kan markere så jeg får besked med mail når der er post til mig herfra.


/Ole

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: fotogalerie plugin og layout

Post by cmb » Wed Feb 22, 2012 12:14 am

Hej Ole,

Du kan logge ind ved at kalde http://www.example.com/?login.

Oversættelse CMSimple til dansk er ikke nødvendigt, da oversættelser er allerede tilgængelige. Hvis du bruger CMSimple_XH 1.5.x, kan du finde dem på http://cmsimple-xh.com/?Downloads:Language_Packs.
grumme53 wrote:Og så en ting mere om det her forum, nemlig om der er et sted jeg kan markere så jeg får besked med mail når der er post til mig herfra.
Du kan abonnere på Dansk Forum (ikke til et enkelt emne). Gå til http://www.cmsimpleforum.com/viewforum.php?f=15 og rulle ned til bunden af ​​siden. Der vil du finde et link "Subscribe forum".

Det kan være nyttigt, hvis du kunne give den version af CMSimple du bruger, og et link til din hjemmeside.

/Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

grumme53
Posts: 6
Joined: Tue Feb 21, 2012 8:23 pm

Re: fotogalerie plugin og layout

Post by grumme53 » Wed Feb 22, 2012 10:32 am

Hej igen
Jamen, det er jo fantastisk at man bare spørger og så kommer der svar - respekt og high five :D

Jeg har downloadet og inst. sprogpakken, men det virkede ikke - se længere nede. Login virkede - kanon.


Det drejer sig om CMSimple_XH 1.5 - 19-12-2011 - based on CMSimple version 3.3 - December 31. 2009

samt

FotoGalerie_XH - Version: 4.6 - Released: 02/2012 - Developed by: ge-webdesign.de

på denne side (og i øvrigt i alle Gallerier, idet jeg skal have flere gallerier der ligner hinanden)

http://www.karinmunch.dk/cmsimplexh/?Maleri

Bemærk hvad der står øverst efter jeg har uploadet sprogpakken - et eller andet - formentligt noget chmod-noget??

I galleriets thumps er der en afstand mellem billederne jeg gerne vil kunne styre samt at jeg gerne vil af med den sorte streg om hvert enkelt billede.


Mvh Ole

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: fotogalerie plugin og layout

Post by cmb » Wed Feb 22, 2012 11:15 am

Hej Ole,
grumme53 wrote:Bemærk hvad der står øverst efter jeg har uploadet sprogpakken - et eller andet - formentligt noget chmod-noget??
Der er noget galt, men det er ikke relateret til retten til aktindsigt (chmod).
Language file for Plugin Loader not found!
File: ../plugins/pluginloader/languages/en.php
Men det bør være:

Code: Select all

./plugins/pluginloader/languages/en.php
Indholdet af cmsimplexh/index.php bør være:

Code: Select all

<?php /* utf8-marker = äöüß */
include('./cmsimple/cms.php');
?>
Et andet problem: efter installation af dansk sprogpakke, bør der være en fil http://www.karinmunch.dk/cmsimplexh/languages/da.php. Men det er ikke! Enten du har installeret sprogpakke til det forkerte sted, eller upload ikke virkede det hele taget.

Jeg foreslår vi koncentrere os om fastsættelse af disse to problemer i første omgang, inden vi fortsætte med galleriet.

/Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

Post Reply