opgradering

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
gog
Posts: 3
Joined: Tue Jun 24, 2008 9:41 am

opgradering

Post by gog » Tue Jun 24, 2008 9:47 am

Findes der en dansk version af opgraderingvejledningen??

Jeg kan formentlig godt klare mig på engelsk, men eftersom mit site er version 2.5 og jeg aldrig tidligere har taget mig sammen til en opgradering er jeg seriøst hunderæd for at kludre i det på grund af en fortolkningsfejl ell. lign...

Alternativt modtages gerne gode råd i forbindelse med opgradering.. da jeg nok må betegnes som newbie i denne branche

ZiPs
Posts: 633
Joined: Thu May 22, 2008 6:17 pm
Location: Faxe, Denmark
Contact:

Re: opgradering

Post by ZiPs » Tue Jun 24, 2008 11:22 am

Hej gog

Jeg er ikke stødt på nogen på dansk, men her den på engelsk http://www.cmsimple.com/?Installer%27s_ ... _to_newest
hvis du sætter det første ind i google oversætteren ser det sådan ud

Sådan opdaterer fra 2.0-2.5 til en version højere end version 2,5 er du nødt til at erstatte. / Cmsimple / cms.php med disse filer, som cms.php er blevet opdelt i:

cms.php - er det muligt at køre som en enkeltstående anvendelse uden admin interface osv.
adm.php - admin interface
login.php - login-procedurer
mailform.php - build-in mailform
gbook.php - Gæstebog - IKKE SPAMPROOF! Fjernet fra v. 2,8.
oedit.php - build-in editor
search.php - søg procedurer
functions.php - yderligere funktioner (Fra version 2.8)

Som du kan se er det kun filer i mappen cmsimple som skal udskiftes, i config.php kan denne åbnes i notesblok og skrive de indstillinger du har nu, ellers vil den start i default og du skal ind og ændre dem i cmsimple til det de var.

Husk backup!!! inden du gør noget så du altid kan komme tilbage

/ZiPs
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach

Hugorm
Posts: 112
Joined: Thu May 22, 2008 6:45 pm
Location: Denmark

Re: opgradering

Post by Hugorm » Tue Jun 24, 2008 1:07 pm

Et par spørgsmål trænger sig på.

1. Er det overhovedet nødvendigt at opdatere? Husk at fejlene er først fra ver. 2.6.

2. Skulle man ikke lave en lokal model først? (EasyPHP8 eller XAMP).

Umiddelbart ville jeg gemme content.html og filerne fra templates og derefter lave en helt ny setup lokalt, inden upload til server.
Det er faktisk slet ikke svært, medmindre man har lavet en hel masse tilpasninger selv.

Hilsen
Hugo

gog
Posts: 3
Joined: Tue Jun 24, 2008 9:41 am

Re: opgradering

Post by gog » Wed Jun 25, 2008 9:24 am

Tak for de hurtige svar,

Hugorms svar: hmmm.
Hvis ikke der er nogen reel grund til at opgradere, er der vel ingen grund til at rode for meget ved sagerne, når man nu som jeg ikke har 100% styr på hvad jeg laver, Det skulle da lige være for træningens skyld.. :lol: Kan nogen bidrage med noget i den sammenhæng

Hugorm
Posts: 112
Joined: Thu May 22, 2008 6:45 pm
Location: Denmark

Re: opgradering

Post by Hugorm » Wed Jun 25, 2008 9:45 am

Hvis du vil træne kan jeg anbefale løsningsmodel 2 (lokal model først).

Dine nuværende muligheder er for mange til at der let kan laves en 'kogebog' / 'kørselsvejledning' til dig.

Først må du vælge vej 'tal eller tænk først'

Med 'tal' først risikerer du at vrøvle. Med 'tænk' først risikerer du at udviklingen farer forbi dig.
'Erfaring er billetten til toget, der gik igår!'

Hilsen
Hugo

Post Reply