Version 1.6.5 - kan ikke starte

Et CMSimple support forum for dansktalende brugere og udviklere

Moderator: ZiPs

Post Reply
MortenBerg
Posts: 20
Joined: Wed Feb 16, 2011 3:41 pm

Version 1.6.5 - kan ikke starte

Post by MortenBerg » Sat Feb 21, 2015 10:01 am

Hej,

Har et site jeg vil flytte fra 1.4.3 til den nyeste 1.6.5.

Jeg har downloadet den nye fulde installationspakke af 1.6.5 - men får fejl når jeg forsøger at afvikle den på min lokale XAMPP samt på webserver, den skriver:
"Plugin cslifecare165 requires a newer version of the Pluginloader. No direct access."

Så prøvede jeg at hente den fulde installationspakke for 1.6.4 - her er der ingen problemer.

Nogen der har oplevet dette eller kan sige hvad fejlen er?

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Version 1.6.5 - kan ikke starte

Post by cmb » Sat Feb 21, 2015 10:54 am

MortenBerg wrote:Jeg har downloadet den nye fulde installationspakke af 1.6.5 - men får fejl når jeg forsøger at afvikle den på min lokale XAMPP samt på webserver, den skriver:
"Plugin cslifecare165 requires a newer version of the Pluginloader. No direct access."
Det ser ud som om der er en mappe cslifecare165/ i mappen plugins/. Eller at mapperne er rodet op på anden vis. Beskeden er givet ved index.php og admin.php nogle plugins (f.eks meta_tags), men hver plugin formodes at indberette sit eget plugin navn. Måske gør det muligt debug mode giver nogle yderligere hints.
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

MortenBerg
Posts: 20
Joined: Wed Feb 16, 2011 3:41 pm

Re: Version 1.6.5 - kan ikke starte

Post by MortenBerg » Sat Feb 21, 2015 11:55 am

Jeg havde ikke tålmodighed til debug - så opgraderede site fra 1.4.3 til 1.6.4, på rimelig kort tid :-).

Så hentede jeg updates til diverse plugins, fortsat i version 1.6.4 og uploadede dette til webserver = up and running :D .

Herefter hentede jeg så upgrade pakken 1.6.4 -> 1.6.5 og lagde direkte ovenpå og så kører vi 1.6.5 uden problemer - så meget top dollar 8-) .

Eneste lille ting der driller mig nu er Tinymce editor, men kun i IE.
Lokalt på min XAMPP virker Tinymce både med IE, Chrome og Firefox.
Men online på webserver hos One.com (PHP 5.6.x) der virker Tinymce ikke med IE og bliver ved med at logge mig ud når jeg skifter menupunkter for at editere!!!! Chrome og Firefox har ingen problem.
Nogle forslag til hvad dette kan være?

cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Re: Version 1.6.5 - kan ikke starte

Post by cmb » Sat Feb 21, 2015 12:14 pm

MortenBerg wrote:Men online på webserver hos One.com (PHP 5.6.x) der virker Tinymce ikke med IE og bliver ved med at logge mig ud når jeg skifter menupunkter for at editere!!!! Chrome og Firefox har ingen problem.
Er det kun ske, når du bruger TinyMCE menuen, eller også når du navigerer rundt på hjemmesiden (CMSimple TOC) eller bruge admin menu?
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

MortenBerg
Posts: 20
Joined: Wed Feb 16, 2011 3:41 pm

Re: Version 1.6.5 - kan ikke starte

Post by MortenBerg » Sat Feb 21, 2015 12:17 pm

Har måske være for hurtig :cry:

Det hele virker nu, muligvis IE cache der har drillet..

Post Reply