Shakespeare critizises WordPress

A place for general not CMSimple related discussions
Post Reply
cmb
Posts: 14225
Joined: Tue Jun 21, 2011 11:04 am
Location: Bingen, RLP, DE
Contact:

Shakespeare critizises WordPress

Post by cmb » Mon Apr 08, 2013 11:00 pm

Hello Community,

I've just stumbled upon a quite interesting article: http://jshakespeare.com/the-dire-state-of-wordpress/.

I'm asking myself, what he would have written about CMSimple...

Christoph
Christoph M. Becker – Plugins for CMSimple_XH

snafu
Posts: 352
Joined: Sun Dec 26, 2010 5:18 pm

Re: Shakespeare critizises WordPress

Post by snafu » Tue Apr 09, 2013 8:08 am

cmb wrote: I'm asking myself, what he would have written about CMSimple...
interessiert mich nicht, er ist ein Entwickler (und er muß damit Geld verdienen können), der hat eine ganz andere Sicht auf die Dinge wie ein Anwender ... und die ist nicht zwingend besser.
Das was für ihn inkonsistent und spagetti und was sonst noch für schrökliche Desingnmängel in WP darstellen, sind teilweise genau die kleinen Schmankerl, die es (powerusern) erlauben, Anpassungen vorzunehmen. Der würd bei cmsimpel wahrscheinlich noch einen zusätzlichen Abstraktionslayer einbinden, die Templates auf Smarty umhäkeln, womit sich der Schwerpunkt hinsichtlich dessen, was ein Endanwender noch ändern kann beträchtlich verschiebt.
Smarty (dieser zusätzliche Layer fürs Design) bei cms made simple war für mich 2004 der wesentlich Grund mir cmsimpel anzusehen ...und 100te von Tabellenbasierenden Templates, die sich
ohne beträchtlichen Zeitaufwand nicht meinen Bedürfnissen anpassen liessen, trieben mich dann zu WordPress.

Es gibt einen natürlichen Dissens zwischen Profis und Amateuren ;-}
lg.
winni

Durch einen Sucher betrachtet wird alles zu einem Motiv.
meine Galerie; mein Blog, mein CMSimple Template Tutorial

mikey
Site Admin
Posts: 179
Joined: Tue May 27, 2008 3:15 am
Location: Sydney Australia

Re: Shakespeare critizises WordPress

Post by mikey » Tue Apr 09, 2013 12:33 pm

it's just an opinion, we all have one ;)

at the end of the day, if the system works, and the users love it, then it's a good system.

if the truth be known, he should have only written that article, if he had something better to offer, which he did not !!!

seems to me, he just wants attention , which amounts to jack ####

MartinSchwartz

Re: Shakespeare critizises WordPress

Post by MartinSchwartz » Fri Apr 12, 2013 10:18 am

"...Its weakness lies in how it has evolved, or rather mutated, from a blogging platform to pseudo-framework in a highly inelegant way. ..." show me the elegant way, lpl. Talking is cheap.
I agree wordpress isn't perfect and has some cons. But it's simple and easy to use for people who don't know code

Post Reply