Jeg er ikke nogen erfaren bruger af CMSimple.
Dette giver sig bla. udtryk i at jeg har brugt en del timer på at få ændret menu-farverne på http://www.lbrart.dk
Den ønskede farve (RGB #660000) optræder kun ved menupunkter hvor det aktive indhold vises i højre ramme.
Jeg kunne også godt tænke mig at den blå ramme (tynd streg) fik samme farve og at sidens navn ikke optræder i højre ramme.
Skriftfarve i menu
Moderator: ZiPs
Re: Skriftfarve i menu
Hej ekkebeb
Din menu kan ændres her hvor den er sat til #660000 på de link som ikke er klik bare link, du kan splitte den næste linje op i de farver du ønsker din menu skal have, hvis du vil have hele din menu med #660000 sætte du den bare på her.
Dog vil de små billeder ikke skifte farve, dem skal selv ændre med nye billeder, de ligger i template mappen under menu
Den tynde steg ramme kan ændres her hvor farven er #069 ret den til #660000
Sidens navn kan fjernes ved at rette dette i din css
Til dette
/ZiPs
Din menu kan ændres her hvor den er sat til #660000 på de link som ikke er klik bare link, du kan splitte den næste linje op i de farver du ønsker din menu skal have, hvis du vil have hele din menu med #660000 sætte du den bare på her.
Code: Select all
.menulevel1, .menulevel2, .menulevel3, .locator, .navigator, .sitemaplevel1, .sitemaplevel2, .sitemaplevel3, .submenu {
font-weight: bold;
font-size: 9pt;
color: #660000;
}
.menulevel1 a:link, .menulevel1 a:visited, .menulevel1 a:active, .menulevel1 a:hover, .menulevel2 a:link, .menulevel2 a:visited, .menulevel2 a:active, .menulevel2 a:hover, .menulevel3 a:link, .menulevel3 a:visited, .menulevel3 a:active, .menulevel3 a:hover, .locator a:link, .locator a:visited, .locator a:active, .locator a:hover, .navigator a:link, .navigator a:visited, .navigator a:active, .navigator a:hover, .sitemaplevel1 a:link, .sitemaplevel2 a:link, .sitemaplevel3 a:link, .sitemaplevel1 a:visited, .sitemaplevel2 a:visited, .sitemaplevel3 a:visited, .sitemaplevel1 a:active, .sitemaplevel2 a:active, .sitemaplevel3 a:active, .sitemaplevel1 a:hover, .sitemaplevel2 a:hover, .sitemaplevel3 a:hover, .submenu a:link, .submenu a:visited, .submenu a:active, .submenu a:hover {
text-decoration: none;
}
Den tynde steg ramme kan ændres her hvor farven er #069 ret den til #660000
.cmsline {
border: 2px #069 solid;
background: #FFF;
}
H1, H2, H3 {
font-size: 16pt;
font-weight: normal;
margin-bottom: 6px;
}
H1,H2,H3{display: none}
Preben Dahl | Webmaster cmsimple.dk | Projekt-og domæne ejer Gert Ebersbach
Jeg har rettet det foreslåede, dog er skriften stadig blå?
.menulevel1, .menulevel2, .menulevel3, .locator, .navigator, .sitemaplevel1, .sitemaplevel2, .sitemaplevel3, .submenu {
Farvekoden er anført i forvejen?
Farvekoden er anført i forvejen?
Hov, nu virker det efter jeg har klikket lidt rundt ...?
Tusind tak for hjælpen!
Tusind tak for hjælpen!